کلینیک زیبایی الماس غرب

تفاوت مزوتراپی و پی آر پی

تفاوت مزوتراپی و پی آر پی

تفاوت مزوتراپی و پی آر پی

هم مزوتراپی و هم پی آر پی (PRP) هر دو جزو تکنیک‌های درمانی ریزش مو هستند که هر یک از این روش‌ها از لحاظ زیبایی شناسی مزایای خاص خود را دارند. برای ریزش مو، هر دوی این تکنیک‌ها می‌توانند بطور موثری رشد مو را در بیمارانی که درگیر درجات مختلفی از ریزش موی قابل مشاهده هستند، درمان کرده و بهبود ببخشند.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

در مزوتراپی که شامل درمان پوست سر با ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز پوست سر است، از میکرواینجکشن برای تزریق و رساندن این ترکیبات (کوکتل‌های مزوتراپی) به لایه‌های عمیق ‌تر پوست استفاده می‌شود. واژه پی آر پی (PRP) مخفف عبارت Platelet Rich Plasma به معنای پلاسمای غنی از پلاکت است که این روش شامل گرفتن خون خود فرد و تزریق مجدد آن به نواحی درمانی پوست سر می‌شود. از این رو، در این مقاله با تجزیه و تحلیل تمامی جنبه‌های درمانی این دو روش و بازگویی معایب و مزایای آنها قصد داریم به شما کمک کنیم تا بتوانید روشی که مناسبتان است را انتخاب کنید.

تزریق پی آر پی مو

در این متد، ابتدا از بیمار نمونه خونی گرفته شده، وآن را با استفاده از تجهیزاتی مانند انواع سانتریفیوژها تجزیه می‌کنند. این خون باید بالغ بر حدودی در بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ سی‌سی باشد. این نمونه در دو لوله‌ی آزمایشگاهی که کیت PRP نامیده می‌شوند ریخته شده و در دو مرحله و طی مدت ده دقیقه تحت نیروی گریز از مرکز قرار خواهند گرفت. در ادامه، پلاسمای جدا شده که حاوی مقادیر قابل قبولی از پلاکت‌های خونی (در مجموع بالغ بر۲ میلیون پلاکت در پلاسمای تقویت شده) است، به عنوان ماده‌ی پایه‌ی عملیات‌های پسین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی

این پلاکت‌ها به عنوان فاکتورهای فعال رشد در آینده عمل خواهند کرد. البته مواردی جز پلاکت‌ها پروتئین‌های مؤلفه‌های رشد دیگری مانند عامل رشد اندوتلیال عروقی، عامل رشد مشتق از پلاکت، عامل رشد اپیدرمال و بساری موارد دیگر) نیز در این محلول حضور خواهند داشت.

تزریق پی آر پی مو
تزریق پی آر پی مو

در مرحله‌ی بعدی پلاکت‌های تغلیظ شده‌ی پلاسمای خود بیمار به وی بازگردانده می‌گردد. برای این کار فاکتورهای رشد پلاکتی PDGF تقویت گشته و به کل محلول کلوئیدی، فعال‌کننده‌ی لازم اضافه می‌گردد. سپس موی سر با میکرونیدلینگ الکترونیکی یا مکانیکی تحریک گردیده تا زمینه برای ورود مواد مورد نظر مهیا گردد.

با تزریق ماده‌ یاد شده، عامل‌های مؤثر رشد آزادشده از پلاکت‌ها خواهند توانست با تلاش برای ترمیم آسیب‌های وارده، صدمات وارد شده‌ی پیشین به فولیکول‌های را نیز تعدیل بخشیده، و از این رهگذر، موجبات بهبود جریان خون در پوست سر و زمینه‌سازی برای رشد سلول‌های جدید را فراهم آورند. همچنین پلاسمای تزریقی می‌تواند فولیکول‌ها را در فاز رشد خود که موسوم به فاز آناژن است حفظ کرده و آنان را تقویت کند. این امر علت افزایش ضخامت مو در دوره‌ی پس از درمان خواهد گردید. تمامی این مراحل ممکن است برای جوان‌سازی دیگر بخش‌های پوستی بدن نیز مورد استفاده قرار گیرند.

پی آر پی یا پلاسمای غنی از پلاکت،‌ یک روش درمانی کاملا طبیعی و غیرجراحی برای درمان ریزش موها یا پرپشت کردن موهاست که می‌تواند بطور موثری مراحل اولیه ریزش مو بصورت طرح دار یا آلوپسی آندروژنتیک (ریزش موی ارثی) را هم در مردان و هم زنان معکوس سازد. از این‌رو، متخصصین پوست و مو این روش را یکی از ایمن‌ترین و بی خطرترین روش‌ها برای دست‌یابی به رشد طبیعی مو می‌دانند.

مزایای تزریق پی ار پی برای مو

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت تغلیظ شده به ناحیه تحت درمان، مواد ضروری برای ترمیم و رشد سلولی در موها را فراهم می‌کند. این تزریق موجب حفظ و تقویت سلامت موهای طبیعی شده، موجب افزایش حجم موهای سر شده و می‌تواند فاکتور رشد اپیدرمی پوست را نیز احیا کرده و برگرداند.

مزایای تزریق پی ار پی برای مو
مزایای تزریق پی ار پی برای مو
  • فرایندی غیر جراحی و غیر تهاجمی
  • بدون برجاگذاشتن جای زخم
  • روشی کاملا بی‌خطر بوده، چرا که از سلول‌های خونی خود بیمار طی آن استفاده می‌شود.
  • کمترین میزان درد و بدون خونریزی
  • تحریک جریان خون فولیکول‌های مو در پوست سر و در نتیجه تقویت رشد موها
  • هزینه کمتر نسبت به سایر روش‌های درمانی
  • کنترل چرخه رشد مو
  • بدون هیچگونه عارضه جانبی

تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی

شرح چگونگی PRP مو برای تقویت موی سر

  • مرحله اول: ابتدا پزشک میزان 35الی 40 سی سی از بیمار خون می گیرد.
  • مرحله دوم:خون دریافتی را داخل چند کیت (لوله) مخصوص PRP می ریزند سپس لوله‌ها را در دستگاهی به نام سانتریفیوژ قرار می دهند.
  • مرحله سوم: خون گرفته شده باید در دو مرحله 10 دقیقه ای چرخانده شود. با این کار اجزای خون از یکدیگر جدا می شوند و در این میان پلاکت های تغلیظ شده نیز از سایر اجزای خون جدا می شود. با این کار PRP که حاوی عوامل رشد سلولهای بنیادی است آماده استفاده برای پوست سر می شود.
  • مرحله چهارم: پلاسمای غنی از پلاکت توسط سوزنی ظریف باعمق 3 تا 4 میلیمتر تزریق می شود. توجه داشته باشید که پزشک باید این کار را در نقاط مختلف ناحیه مورد درمان انجام دهد. همچنین باید مقدارکمی از حجم ماده را در هرتزریق وارد پوست کند.

عوارض تزریق پی ار پی مو

به طور کلی مزوتراپی و PRP مو تقریبا هیچ عوارض یا دوره ی نقاهتی نداشته و تنها مراقبت لازم برای آن، اجتناب از شستن سر در شبانه‌روز تالی است. البته وارد آوردن استرس شدید به پوست و موی سر، مانند رنگ نمودن و یا دکلره‌سازی آن در بازه‌ی کوتاه خالی از ریسک نخواهد بود. اما داروهای متعارفی مانند ماینوکسیدیل خطری را متوجه مصرف‌کننده نمی‌سازند.

عوارض تزریق پی ار پی مو
عوارض تزریق پی ار پی مو

از آنجایی که این روش درمانی شامل تزریق ماده‌‍‌ای به پوست سر می‌شود، احتمال آلودگی، زخم عصبی، درد و آسیب بافتی ناشی از آن وجود دارد، اما تمامی این موارد به ندرت رخ می‌دهند.نتایج حاصله از این متد به شدت طبیعی و غیر قابل تمییز از دیگر افراد بوده و دلیل آن، استفاده از توانایی‌های خود بدن برای بهبود خود است. پلاسما تراپی برای درمان آلوپسی آندروژنی (ریزش موی هورمونی)، آلوپسی (کچلی منتشر معلول از شرایط نامناسب محیطی مانند سوءتغذیه یا استرس) و نیز آلوپسی آره‌آتا (ریزش موی سکه‌ای، ناشی از بیماری‌های خودایمنی) مناسب است.

تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی

نکات و مراقبت‌های لازم پی آر پی مو

از مهم ترین نکات پس از پی آر پی خودداری از استحمام است. لازم به ذکر است بیمار می تواند به کارهای روزانه خود بپردازد و هیچ مشکلی نخواهد داشت.

توصیه های پیش ازPRP مو

همانند دیگر عمل های زیبایی و پوستی که نیازمند مراقبت‌هایی است، در مزوتراپی و PRP مو نیز باید کارهایی قبل از انجام عمل صورت گیرد تا نتیجه نهایی نیز بهتر باشد. ما در ذیل به برخی از این کارها اشاره نموده ایم.

  • دو روز پیش از درمان مقدار زیادی مایعات بنوشید.بدن و پوست شما باید کاملا پرآب و هیدراته باشد.
  • یک یا دو هفته پیش از دریافت درمان چربی کمتری بخورید و میزان مصرف کافئین را کاهش دهید.
  • اگر دارو یا مکمل خاصی مصرف می کنید حتما به پزشک اطلاع دهید.
  • برخی مکل ها خطر کبودی را افزایش می دهند. این مکمل ها 2 تا 3هفته پیش از درمان نباید مصرف شوند.
  • همانطور که قبلا گفته شد پیش از دریافت PRP لیستی از تمامی دارو ها و بیماری های خاص خود به پزشکتان تحویل دهید.
  • دو تا سه روز قبل از درمان PRP از انجام فعالیت های سنگین، خودداری کنید.
  • روز درمان، معده نباید خالی باشد. پس حتما صبحانه بخورید.
  • جهت درمان PRP، موی سر باید تمیز باشد، پس اگر روز درمان حمام نمی کنید، حتما روز قبل استحمام کنید.
  • مصرف سیگار و دخانیات را 3 روز قبل از درمان PRP کنار بگذارید.
توصیه های پیش ازPRP مو
توصیه های پیش ازPRP مو

توصیه‌های پس از PRP مو

مراقبت‌هایی وجود دارد که باید پس از مزوتراپی و PRP مو برای درمان ریزش انجام داد که چند مورد از مهمترین آنها را می‌توانید در ذیل بخوانید.

  • تاچهار ساعت پس از آن پوست خود را لمس نکنید. صبرکنید تامحل درمان بهبود یابد.
  • مراقب انتقال آلودگی ها از طریق باد، گردو خاک و دستان آلوده باشید.
  • تا24ساعت بعد از تزریق از محصولات آرایشی بهداشتی استفاده نکنید.
  • از قراردادن کمپرس سرد و گرم روی محل خودداری کنید.
  • برای خوابیدن چندبالش زیر سر خود قرار دهید یا به صورت نیمه خوابیده قراربگیرید.سعی کنید محل درمان بالا قرار بگیرد و تماس با بالشت نداشته باشید.
  • تایک ماه پس از درمان از ضدآفتاب استفاده نکنید.ممکن است پوست شما تا هفته بعد از درمان کمی حساس باشد. تا7 روز بعد از درمان PRP، از قرار گرفتن مستقیم زیر نور خورشید، پرهیز کنید.
  • درصورت کبودی یا قرمزی مداوم به پزشک مراجعه کنید.
  • از انجام فعالیت های سنگین که باعث تعریق می شوند خودداری فرمایید.
  • بهتر است 12 تا 24 ساعت بعد از درمان، موی خود را شامپو نزنید.
  • 3 تا 5 روز بعد از درمان PRP موی خود را رنگ نکنید.

تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی

مزوتراپی مو

مزوتراپی یک روش درمانی است که موجب رشد مجدد موهای سر در مردان و زنان می‌شود. در این روش مواد تزریقی شامل ویتامین‌ها، بوسیله سوزن‌های بسیار ریز به سطح پوست سر تزریق می‌شوند. این تقویت کننده حاوی ویتامین‌های ضروری، موجب بهبود گردش خون در پوست سر و تغذیه فولیکول‌های مو می‌شود که این امر منجر به بهبود رشد مجدد موی سر می‌شود. مزوتراپی موجب احیای سلول‌های مرده یا زائد مو می‌شود.

مزوتراپی مو
مزوتراپی مو

مزایای مزوتراپی

مزوتراپی، مستقیما بر لایه‌های مختلف پوست اعم از لایه اپیدرم، لایه میانی، بافت پیوندی، سیستم ایمنی، سیستم گردش خون و سیستم عصبی_حسی موضع تزریق اثر می‌گذارد. از اینرو، تاثیرگذاری این روش درمانی برای انواع ریزش مو و آلوپسی، امری کاملا اثبات شده است. تاثیرات موثر ناشی از مزوتراپی بطور خلاصه عبارتند از:

مزایای مزوتراپی
مزایای مزوتراپی
  • بهبود گردش خون ناشی از تزریق محلول‌های مزوتراپی
  • تغذیه بافت پوست سر و فولیکول مو از انواع ویتامین‌ها، آمینو اسیدها و مواد معدنی ضروری
  • جلوگیری از ریزش مو با تقویت و بهبود وضعیت فولیکول مو
  • تنظیم ترشح سبوم (نوعی ماده روغنی) با کنترل میزان ترشح غدد چربی
  • بهبود اثرات سایر درمان‌ها. می‌توان از مزوتراپی مو به عنوان درمانی مکمل برای ریزش مو، آسیب ناشی از تزریق استروئید و مراقبت عمومی از موی سر استفاده کرد.

تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی

عوارض مزوتراپی مو

تفاوت مزوتراپی و پی آر پی
عوارض مزوتراپی مو

متداول‌ترین عارضه جانبی ناشی از مزوتراپی مو، کبودی و درد ناحیه تحت درمان پوست سر است که طی مدت چند روز برطرف می‌شود.

مقایسه مزوتراپی و پی ار پی مو

البته مزوتراپی و PRP مو تفاوت‌هایی هم با یکدیگر دارند؛ هرچند، در اساس مشابه یکدیگر می‌باشند. مهم‌ترین وجه تشابه آنان، تمرکز هر دو روش بر تقویت فولیکول‌های مو است که با تزریق مواد لازم به پوست سر انجام می‌گیرد. برای مقایسه و معرفی مزوتراپی و PRP مو بایستی هر دوی آنان را به طور جداگانه معرفی و بررسی نمود.

تفاوت مزوتراپی و پی آر پی
مقایسه مزوتراپی و پی ار پی مو
مقایسهمزوتراپیپی آر پی برای ریزش موی سر
نحوه اعمال درمانتزریق میکرونیدلینگ به پوست سرتزریق موضعی به پوست سر
عواملی که طی درمان استفاده میشوندترکیبی از مواد تقویت کننده رشد مو، مسدود کننده DHA (اسید دوکوزاهگزانوئیک) و مواد مغذیپلاسمای غنی از پلاکت گرفته شده از خون خود بیمار
چه افرادی نباید این درمان‌ها را دریافت کنند؟ زنان در دوره بارداریزنان در دوره شیردهیافراد مبتلا به برخی از بیماری‌های قلبیبیماران سرطانیافرادی که داروهای رقیق کننده یا ضد انعقاد خون مصرف می‌کنندافرادی با سابقه اختلالات خونریزیافراد دارای آلرژی به هر یک از موادی که طی درمان استفاده می‌شودافراد درگیر با آکنه فعال پوستیافرادی که داروهای استروئیدی مصرف می‌کنندافرادی با عفونت فعالافراد بدون فولیکول فعالبیماران سرطانیافراد مبتلا به اختلالات خونریزیافرادی با تعداد پلاکت کمافراد مبتلا به عفونت مزمن یا فعالافراد مبتلا به بیماری کبدافرادی با سابقه ابتلا به سرطانافراد سیگاری یا الکلیافراد مبتلا به تب یا افرادی که بتازگی دچار بیماری بوده‌اندافراد مبتلا به کم خونیافراد دارای آلرژی
مدت زمان انجام فرآیند درمانی40 تا 60 دقیقه60 تا 90 دقیقه
تعداد جلسات مورد نیاز مراجعه7 تا 10 جلسه3 تا 6 جلسه
درددرد و ناراحتی خفیفبدون درد
عوامل موثر بر هزینهتعداد جلسات مورد نیاز برای درمان، وسعت منطقه تحت درمان و میزان مواد مورد استفاده در درمانتعداد جلسات مورد نیاز درمان، نوع کیت پی ار پی استفاده شده، میزان معتبر بودن کلینیک
هزینهبطور جزئی کمتر از تزریق پی آر پینسبتا بیشتر از مزوتراپی
مشاهده نتایج12 ماه12 ماه
بهبودی از درمان1-2 روز0-1 روز
مراقبت‌های بعد از درماناجتناب از ورزش سنگین و قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت 48 ساعت. کمپرس خنک و اجتناب از مصرف بیش از حد نمک و الکل به مدت یک هفته بمنظور کاهش دردمصرف کافی آب. اجتناب از تمرینات ورزشی به مدت 1 روز . عدم استفاده از یخ برای کاهش تورم. در صورت صلاحدید پزشک داروهای ضد التهابی تجویز می‌کند.

علاوه بر وجود شواهد کافی از تاثیرگذاری موفق و موثر این دو روش درمانی در رشد مجدد مو، موارد زیر نیز جزو عوامل مهم برای انتخاب هریک از این روش‌های درمانی هستند:

ناحیه اسکار 

پی آر پی شامل چند تزریق پلاسمای غنی شده با پلاکت است و مزوتراپی با تزریق مکرر مواد ویتامینی و پروتئینی صورت می‌گیرد. بطور کلی جزئیات روش مزوتراپی بنا به صلاحدید پزشک تعیین می‌شود، اما پی آر پی کلا نسبت به این روش، اثر کم تهاجمی‌تری روی پوست دارد.

تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی

احتمال کم بروز عوارض جانبی 

از آنجایی که طی روش مزوتراپی بمنظور جذب بهتر موادی اعم از ماینوکسیدیل موضعی، لایه سطحی پوست معمولاً باز می‌شود، ممکن است بیمار در صورت عدم احتیاط در معرض عوارض جانبی بیشتری قرار بگیرد. عفونت، التهاب و تورم طولانی مدت همگی جزو عوارض شایع مزوتراپی هستند.

اما روش پی آر پی کاملا با بدن سازگاری دارد، چرا که مواد اولیه مورد استفاده طی این روش از بدن خود بیمار گرفته می‌شود. این یعنی احتمال پس زدن درمان توسط بدن بسیار کم بوده و شما می‌توانید بدون نگرانی از عوارض جانبی به زندگی روزمره خود بپردازید. طی این درمان تنها چند لکه خون ممکن است از پوست سر خارج شود و عوارض شدیدی پیش رو نخواهد بود.

بطور کلی، پزشک نیز طی جلسه مشاوره، سابقه پزشکی و ویژگی‌های هر بیمار را ارزیابی کرده و روش درمانی که مناسب هر شخص باشد را به او توصیه می‌کند.

خدمات کلینیک الماس غرب

جمع‌بندی 

مزوتراپی و پی آر پی تقریبا اثرات مشابهی بر روی موی سر داشته و موجب حفظ سلامتی و تقویت رشد مو می‌شوند. هر دوی این روش‌های درمانی موثر بوده و حتی در صورت ترکیب آنها با یکدیگر می‌توانند تاثیرگذاری بهتری ارائه دهند. هر دوی این روش‌های درمانی روش جایگزین ایمن‌تر، ارزان‌تر و کم تهاجمی‌تر نسبت به جراحی کاشت مو هستند.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

اگر شما هم دچار ریزش مو هستید یا نگران ریزش موی خود در آینده هستید، امروزه می‌توانید به کمک این روش‌های نوین درمانی رشد موی خود را تقویت کنید. هر دو روش مزوتراپی و پی آر پی ایمن و غیر جراحی هستند که به رشد موی سر کمک می‌کنند. هر دوی این روش‌های درمانی نتایج خوبی ارائه می‌دهند، اما از نظر هزینه، طول درمان و نوع محلول تزریقی با یکدیگر تفاوت دارند. مشاوره با پزشک متخصص نیز می‌تواند در تعیین مناسب‌ترین روش درمانی برای شما موثر و مفید باشد.

تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی تفاوت مزوتراپی و پی آر پی

پرسش‌های متداول

آیا پی آر پی درمانی دائمی برای ریزش مو است؟ 

ریزش مو ممکن است مشکلی آزاردهنده بوده و درمان آن نیز گاها دشوار باشد. اما امروزه با وجود روش‌های نوین درمان ریزش مو این مشکل دیگر نگران کننده نیست. عمدتا برای درمان ریزش موی ژنتیکی از روش پی آر پی استفاده می‌شود که نتایج غیر دائمی اما طولانی مدتی ارائه می‌دهد. اما از طرفی اگر درمان ریزش مو به همراه درمان ریشه‌ای مشکلی که موجب ریزش مو شده صورت بگیرد، این روش درمانی می‌تواند نتایج دائمی ارائه دهد.

آیا پی آر پی موجب پرپشت شدن موها می‌شود؟ 

اکثریت بیماران از نتایج طبیعی درمان پی آر پی تعجب می‌کنند. درمان پی آر پی به فولیکول‌های مو کمک می‌کند تا در فاز رشد باقی بمانند و این امر با تقویت رشد مو، موجب ضخیم‌تر و پرپشت شدن موها می‌شود.

آیا می‌توان پی آر پی را با مزوتراپی ترکیب کرد؟ 

آیا می‌توان پی آر پی را با مزوتراپی ترکیب کرد؟ 

چند جلسه درمان با مزوتراپی مورد نیاز است؟ 

در مزوتراپی معمولا با مراجعه ۳ الی ۱۵ جلسه‌ای می‌توانید نتایج مطلوبی بگیرید. این جلسات درمانی در ابتدای دوره هر ۷ الی ۱۰ روز یکبار انجام می‌شود.

آیا در مزوتراپی از ماینوکسیدیل استفاده می‌شود؟ 

بیوتین، ماینوکسیدیل، دگزانول، فیناستراید، سیلیسیم آلی و نانوذرات پپتیدها برخی از مواد اصلی مورد استفاده در داروهای مزوتراپی هستند.

آیا مزوتراپی موجب انسداد DHA (اسید دوکوزاهگزانوئیک) می‌شود؟ 

هدف استفاده از کوکتل مزوتراپی دوتاستراید جلوگیری از ترشح DHA (اسید دوکوزاهگزانوئیک) در پوست سر و فولیکول‌های مو است.

آیا روش پی آر پی می‌تواند به تنهایی موجب رشد مجدد موها شود؟ 

بله، پی آر پی اثرات مثبتی بر روی روند رشد مو دارد اما در صورت ترکیب شدن با مزوتراپی نتایج بهتری ارائه می‌دهد.

برای دریافت نوبت از کلینیک الماس غرب با شماره‌ی 09105969542 تماس حاصل فرمایید.

پیمایش به بالا